۵ اسفند ۱۳۹۱، ۱۲:۴۴

سپهوند خبر داد:

تجهیز فرودگاه خرم آباد به سامانه هواشناسی/ افزایش ضریب ایمنی پروازها

تجهیز فرودگاه خرم آباد به سامانه هواشناسی/ افزایش ضریب ایمنی پروازها

خرم آباد - خبرگزاری مهر: مدیرکل هواشناسی استان لرستان به راه اندازی سامانه هواشناسی در فرودگاه خرم آباد اشاره کرد و گفت: این سامانه با اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان در این فرودگاه نصب شده است.

نورالدین سپهوند در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: طی سالجاری دو سامانه هواشناسی خودکار در استان لرستان راه اندازی شده است.

وی بیان داشت: این دو سامانه در منطقه "هیراب" شهرستان بروجرد و منطقه "چمن سلطان" شهرستان الیگودرز نصب شده است.

مدیرکل هواشناسی استان لرستان با بیان اینکه با راه اندازی این سامانه ها اطلاعات وضعیت جوی استان به صورت آنلاین رصد می شود گفت: همچنین سامانه هواشناسی منطقه "رازان" شهرستان بروجرد نیز ارتقا یافته و تصاویر و پارامترهای جوی به صورت زنده در اختیار رادارخانه های مناطق برف گیر استان قرار می گیرد.

سه ایستگاه خودکار هواشناسی در لرستان طی سالجاری

سپهوند همچنین از راه اندازی سه ایستگاه خودکار هواشناسی در لرستان در سالجاری خبر داد و گفت: این سه ایستگاه در شهرستانهای ازنا، الشتر و شهر رومشکان راه اندازی شده که تمام پارامترهای هواشناسی از طریق این ایستگاهها به صورت اتوماتیک اندازه گیری می شوند.

وی همچنین به راه اندازی سامانه هواشناسی در فرودگاه خرم آباد اشاره کرد و گفت: این سامانه با اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان در فرودگاه خرم آباد نصب شده است.

مدیرکل هواشناسی استان لرستان بیان داشت: در حال حاضر از مجموع 54 فرودگاه کشور تنها 10 فرودگاه دارای این سامانه است که فرودگاه خرم آباد یکی از این فرودگاهها است که این سامانه در آن نصب شده است.

نصب سامانه هواشناسی در فرودگاه خرم آباد

سپهوند با تاکید بر اینکه این سامانه از پیشرفته ترین سامانه های هواشناسی در دنیا محسوب می شود تصریح کرد: نصب این سامانه موجب افزایش ضریب ایمنی پروازها و افزایش دید خلبان در هنگام گرد و غبار در فرودگاه می شود.

وی  با بیان اینکه این سامانه دارای سه سامانه درونی نیز است عنوان کرد: یکی از این سامانه های درونی سامانه "آر وی آر" است که دید افقی را در فرودگاه اندازه گیری می کند.

مدیرکل هواشناسی استان لرستان همچنین با اشاره به نصب سامانه بادسنجی نیز گفت: این سامانه نیز در ابتدا و انتهای باند فرودگاه نصب و سمت و سرعت باد را اندازه گیری می کند.

سپهوند همچنین با اشاره راه اندازی سامانه لحظه ای برج و امنیت در فرودگاه اشاره کرد و بیان داشت: این سامانه نیز موجب افزایش ضریب ایمنی در پروازها می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به پخش زنده پیش بینی وضع هوا در شبکه افلاک اشاره کرد و گفت: همچنین سامانه پیامک هواشناسی نیز راه اندازی شده که اطلاعیه ها و اخطارهای لازم را به دستگاههای مرتبط در استان لرستان ارسال می کند.

مدیرکل هواشناسی استان لرستان همچنین از کسب مقام دوم این اداره کل در جشنواره شهید رجایی در سال 90 خبر داد.

کد خبر 2004221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha